Cane corso

Haha, hahaha! Hittade en toppensida som va hur rolig som helst! 
 
 

Hur det är att ha en Cane Corso och möta andra människor!

Är den farlig?
Absolut! Det är därför som jag är ute och går med honom på offentlig plats.

Vad är det för korsning?
Storgatan och Torggatan tror jag. (Eller vilka gator man nu är i närheten av).

Vilken stooor hund!
Nej! Det är bara en synvilla. Han är egentligen bara 20 cm hög och väger 5 kg. Det är typiskt för rasen att se större ut än dom är.

Det var en fin boxer/blandras/ Grand Danois/ labrador/ kamphund/ bulldog osv
Var? (Sedan vänder man sig om och tittar efter den påstådda hunden).

Vad använder man dom till?
Oavlönad städhjälp. Jobbar för mat och husrum. Väldigt praktiskt.

Dräglar dom inte mycket?
Jo, vi går alla med vadarstövlar hemma.

Är dom verkligen samma ras alternativ far och son? Dom har ju inte samma färg!
Jäklar! Har dom inte? Då har jag blivit lurad!

Sådana där kamphundar borde förbjudas!
Jag tycker att självsäkra förståsigpåare utan kunskap i ämnet borde förbjudas.

* Vilken best!
Det är ingen best. Det är en hund. 

Det är ingen mastiff. Mastiffer är gula.
Han är egentligen gul. Jag har bara lackat om honom för han matchade inte soffan hemma.

Hur mycket äter en sån stor hund?
En balja med rotmos och en kull med smågrisar per dag så håller han sig lugn.

Vad är det där? (Sedan pekar dom på hunden)
Ja du! Om jag det visste. Jag köpte honom som en undulat, men sedan var det något som gick fel.

Efter att man har, mycket noga, fått förklara att det är en Cane Corso så får man svaret:
– Nähä!!!
Nä, jag skojade bara. Det är en rakad kungspudel.

Vad är det för ras?
En Cane Corso.
Vad?
En Cane Corso, en italiensk mastiff.
Va?
En japansk ninja gris som är på jakt efter folk som inte lyssnar och tänker.

Vilken ful hund!
Dina föräldrar verkar inte göra så vackra barn dom heller.

Dom där är inte godkända.
Haha! Fanken vad jag har lurat till mig rosetter på utställningar då.

Varför ska man tvunget ha en sådan stor hund?
För att jag har försökt med små, men jag tappar bara bort dom mellan soffkuddarna.

Vad ska han bli när han blir stor? (Pekar på valpen)
Jag tror att han ska fortsätta med att vara en hund. Fast lite större än vad han är nu.

En sådan hund hade vi när jag var liten.
Jaha! Var i Italien växte du upp?

Är den verkligen rasren, den där?
Jepp! Jag badade honom själv igår.

Fäller dom?
Nej, vi klipper dom två gånger om året precis som man gör med får.

Bits den?
Nej, han hugger bara besinningslöst ett par, tre gånger. 

Är din hund en shar-pei?
Ja, fast jag har strukit honom dagen till ära.

Vad ska den där blir när den är klar?
En tjälknöl hade jag tänkt mig.

Det är lite mastiff i den där va?
Nej, men det är ganska så mycket tax.

 


Kommentarer
- Emelie

Haha ja de där va faktiskt skoj!!

2013-04-11 @ 21:33:44
URL: http://eajn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna

Hanna
med Jimmy, Joppe & Junior
är ingenting utan er.