Djur, djur, djur

Typiskt mig att sitta och gråta till Djurakuten på 3an. Inte bara när det är sorgligt utan också när ägarna får tillbaka sina djur, det kvittar om dom gråter för jag gråter ändå. Mesig har man blivit på äldre dagar.
 
Ja men igår var jag iväg till Lotta's stall för att ta en ridtur på unghästen Cartago. Var nervös från början, trodde först att det berodde på att jag fastnat lite för mycket i att det är en unghäst. Han som är så otroligt lugn och fin. Men kom till slut fram till att det inte sitter i hästen, för jag har aldrig varit nervös för någon häst innan, utan att det är Lotta. Lotta är ridinstruktören jag haft från då att jag började rida. En helt fantastisk människa. 
 
Det kändes nog som att jag hade oerhört höga krav för att göra allting rätt inför Lotta, men hon var som vanligt duktig på att prata mig till rätta.
 
Efter jag lugnat nerverna och fått longera Cartago så tog vi en ridtur, väldigt lugn med bara skritt och trav. Han var helt underbar, jag ville nästan gråta av lycka när jag fick känna på hans trav. Vilket otroligt steg han har! Rena drömmen.. Han kommer bli en så himla fin ridhäst.
 
Ovant med ridkläder, och titta vilken fin prins!
 
Nu ska jag kolla om det finns fler avsnitt med djurakuten på nätet innan jag tar mitt kvällssamtal med hjärtat, som förövrigt kommer hem imorgon. Så himla skönt! En dag extra att umgås. Så sammanlagt tre dagar att mysa och pussas innan han åker igen.. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna

Hanna
med Jimmy, Joppe & Junior
är ingenting utan er.