Natural Horsemanship

Ikväll provade jag på att köra lite NH med min lilla pojke. Det gick verkligen över förväntan. Men först och främst blev jag väldigt glad när han mötte mig när jag skulle hämta honom, så fort han såg att det var jag efter jag visslat började han gå mot mig. 
 
Vi höll först till på ridplanen där jag försökte gå igenom lite grunder. Har inte gjort NH speciellt mycket tidigare men gav det ett försök. Få han att följa mig, stanna, backa och vända började jag med. Det gick super och han slickade sig runt munnen vid varje försök. Vi hade lite problem när jag skulle försöka ta på han överallt men efter att ha övat lite gick det bra. Vi fortsatte med lite löslongering vilket funkade kanon (!) och avslutade med att gå ett varv runt gården och en bit ute på vägen. Jag är supernöjd med resultatet och det är absolut något vi kommer fortsätta med. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna

Hanna
med Jimmy, Joppe & Junior
är ingenting utan er.