Vårstädning

Ibland tappar man gnistan och viljan. Ikväll gjorde jag det. För typ hundrade gången. 
 
 
Söndag. Har stökat på gården hela dagen. Vi började ju riva en gammal lada i höstas och hann bli färdig till 85% men sen kom snön. Nu när allt har börjat tina fram kände jag att det var dags för lite städning. Så jag och gubben har eldat sjukt mycket kvist och nästan allt skräp från ladan som var kvar idag. Ett sista ryck när kälen i backen har släppt så är det klart sen. Skönt.
 
Eftersom det varit så sjukt härligt väder idag ville jag ta en mysig kvällstur på min fina skrutt. Men han hade inga planer på det, så när jag äntligen fick tag på honom var det nästan mörkt och jag hade tappat lusten helt. Blev en liten tur ändå, men inte alls med samma njutning som det hade blivit annars. Trist kändes det, men bara glömma det nu för imorgon är en ny dag.
 
Just nu längtar jag till sommarn. Puss

Kommentarer
- Milla

De positiva va ju iaf att du fick tag i honom själv, inte utav att han blev kbar själv i hagen. Du va duktig som inte gav upp, jag hade säkert gjort de...och inte tagit mig ut alls... Pöss ♡

2014-04-07 @ 08:33:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna

Hanna
med Jimmy, Joppe & Junior
är ingenting utan er.