Älskade kuse

Ikväll blev det en ridtur tillsammans med Catta/Vinda, Helene/Lester och Angelica/Månen. Det är himla kul med sällskap och eftersom jag var sist till stallet hade dom redan tagit in Kapten och gjort klar han. Han var lite extra tittig och stressad, alltid lugnare när man rider själv. Men det är bara något vi får öva på. Avslappning när vi är fler hästar och när han inte är först. 
 
Sen, som alla borde veta sen innan bestämde jag mig rätt fort för att blått var min och Kapten's färg. Det ska helst vara "neonblå", alltså skrikig turkos. Till min stora lycka kom det väldigt mycket fint i nya Hööks vårkatalog. Även fast jag har begränad häst-ekonomi just nu så köpte jag en ny grimma och nya benskydd. 
 
Håll med om att dom är helt jävla fantastiska, haha! Han har sen innan ett blårutigt utetäcke och blått schabrak, så han kommer bli superläcker med det här också. Kommer behöva handla allt nytt eftersom de få grejer som följde med när jag hämtade han hade fel passform eller funkade inte helt enkelt. 
 
Hans schabrak (från Hööks):
 
Dålig bild men, här är hans utetäcke (Shires 300g):
 
Nu är det godnatt som gäller. Imorgon ridtur tillsammans med Calle's nya medryttare Anna. Kul! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna

Hanna
med Jimmy, Joppe & Junior
är ingenting utan er.