Hundvakt

Imorse kom Majbritt och lämnade av sin labradortik Molly. En till hund i min fina flock. Alla trivs bra ihop och dagen har inte varit några problem. Vi tog en längre promenad med alla hundarna i koppel sista biten, vilket är väldigt ovanligt när jag går med dom här tre. Joppe och Molly tycker jag funkar bättre när dom går lös, men då är det klart man måste koppelträna. Alla tre hundarna i vänster hand. Slappna av. Andas med magen. 
 
 
Allt gick bra tills vi mötte tvp stycken väldigt stora hundar med ägare, som valde att skälla för lite inbjudan till lek (tror ena hunden var väldigt ung). Då tappade Joppe fattningen, började skälla och drog även med sig Molly i det dåliga beteendet. Junior for bara runt och fattade ingenting, blev lite rädd en sväng och ville krypa upp i mattes famn. Stackars lilla killen :)  Det gick över rätt fort med en tydlig kontakt i kopplet och att jag ändrade kroppshållning/andningen. Så skönt med hundar som jag vet exakt reaktioner på och att även fast dom är så snäll för det mesta, fortfarande bjuder på lite utmaning. Sammanlagt 54kg hund i en hand är inte så lätt alltid :) 
 
Fina pälsbollar! Puss

Kommentarer
- Maya

Snart har du en hund på 54 kg 😄😄

2014-09-26 @ 00:45:17
URL: http://mayasblogg.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna

Hanna
med Jimmy, Joppe & Junior
är ingenting utan er.