Vi har att göra, kan jag lova.

Igår dök våran hovslagare upp tillsammans med två lärlingar. Dom fick lov att sko våra hästar som undervisning eftersom våra kusar är så otroligt snälla och även om grabbarna prövade lärlingarna så gick det väldigt bra ändå. Vi fick i samma veva lite utbildning genom att bara vara med och lyssna. Kul att se vad som är viktigt för hovslagare :)
 
Ett av Kapten's påhitt.. "Jag stödjer mig lite här på dig och samtidigt lutar huvet för lite extra tyngd, det går bra för dig va?!" Haha, tur tjejen tyckte Kapten va gullig.
Calle blev lite trött och uttråkad när det tog så låååång tid.. Haha.
 
 
Senare på kvällen gjorde vi ett jäkla ryck och fick färdigt två boxar helt, påbörja sadelkammaren och även dom två andra boxarna. 
 
Alla fönster är på plats och idag ska ställningen vid den andra dörren rivas, så vi kan sätta in även den. Jag måste städa huset idag innan jag fortsätter mura boxarna. Det har blivit lite stökigt inne när man hela tiden är i stallet och håller på. Men först, lunchdags. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna

Hanna
med Jimmy, Joppe & Junior
är ingenting utan er.