I sadeln..

Äntligen var jag så pass pigg att jag vågade mig ut på en ridtur med prinsen. Catta peppade mig att följa med henne ut, vilket va tur annars hade jag legat kvar i sängen hela dagen. Men nu fick äntligen Kapten komma ut och röra sig igen, vilket han verkade tycka väldigt mycket om. Pigg och framåt hela turen. Idag blev det mest bara stigar i skogen, vilket passade oss perfekt. Kapten blev trött av att lyfta fötterna och jag kunde mest "åka med" och njuta. Tack Catta, alltid lika mysigt att rida med dig och Vinda!
 
En bild tagen för länge sen, i ett annan stall, en annan tid, men samma fantastiska häst. Mitt hjärta. 
 
Lilla Dimorete och Callemannen blev kvar i hagen hela ridturen även fast det var lite gnäggande när vi gick, men när vi kom tillbaka verkade de ha glömt bort oss för dom stod så mysigt vid vindskyddet ihop. Hellre att dom inte saknar oss värst mycket och är lugn när vi är ute på tur, än att någon blir stressad och far runt för mycket. Så himla nöjd med dagen, trots att det krävde all energi jag hade. 
 
Lycklig stallägare trivs som fisken i vattnet och mår hur bra som helst. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna

Hanna
med Jimmy, Joppe & Junior
är ingenting utan er.