MIN HÄST!

Jag vet inte riktigt hur jag ska börja, men har än så länge haft en fantastisk dag. Vaknade när J for på jobb, åt frukost med hundarna och tog en promenad. Mötte Milla och Catta i stallet för en ridtur. Det blev en väldigt lugn runda där Kapten skötte sig exemplariskt. Väldigt mjuk och lugn både i skritt och trav, även fast jag kände all energi som fanns i bakdelen. Vi tog en liten galopp upp för en liten backe och jag råkade tappa ena stigbyglar, när jag sen svängde foten för att få tag i den kom jag åt Kapten och då gjorde han ett riktigt galoppombyte, haha. Helt jävla otroligt. Trodde inte alls det var något han skulle klara av. Det blev ett litet skutt och några steg efter som blev i ökad galopp, men ändå superduktigt gjort av min lilla häst. Superstolt matte svävade på moln resten av ridturen... 

(Dom två sista bilderna har Milla fotat.)

Efter ridturen tog vi en tepaus hos mig och surrade lite. Det var väldigt trevligt. Har efter legat på soffan i min egna lilla bubbla och bara kollat på tv. Himla skön söndag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna

Hanna
med Jimmy, Joppe & Junior
är ingenting utan er.