Ännu ett steg framåt.

Hundarna blev nöjda igår när husse kom hem från jobbet och ville vila på soffan en stund medans jag lagade mat. Min älskade favoritpojkar. Sen var alla lika snabb upp när jag ropade "MAAAAT!!" haha.
 
Efter maten drog vi på oss arbetskläder, som alla andra dagar, och tog tag i logebron. Rensade garaget på alla brädor vi hade hemma och la där, fick åka och rensa lite hos grannen också. Vi lyckades få tag på rätt många brädor men saknas fortfarande några. Dock går det faktiskt lasta in höbuntar nu, och det är det viktigaste.
 
Det blir mörkt fort nu. Klockan är kring nio när vi lägger sista brädan för kvällen och då var det nästan helt svart ute. Var jäkla skönt att få det gjort i alla fall och vi kunde nöjt sätta oss i soffan när vi kom in, med en kopp te. Sa det till J igår också, jäklar vad jag längtar tills stallet är färdigt och alla tankar på "vi måste... vill hinna.. det här ska också göras..." är borta. Så man kan slappna av, njuta av bygget och ha hela vardagkvällar till att bara vara med varandra. Börja följa något program på tv:n vore trevligt. Sitta still i soffan med en kopp te och filtar. Åh, va skönt det ska bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna

Hanna
med Jimmy, Joppe & Junior
är ingenting utan er.