Hästmys!

Igår fick jag den äran att rida Catta's fina islänning Vinda som står i mitt stall. Catta stackarn har fått ont i ryggen så för att hjälpa till att hålla igång hennes skrutt tog jag ut Vinda på en ridtur. Hon var såå duktig. Kul att rida någon annan häst än sin egen, man får så mycket mer perspektiv och jag fick en mängd ideér jag ville utföra på Kapten. 
Efter ridturen gick jag för att mysa med grabbarna grus och ge dom mat. 
 
Kan meddela att träningsvärken har varit brutal idag. Kände smärtorna öka för varje minut som gick på jobbet. Där sitter man bara på sin stol och kan tänka på det hela tiden. Ändå bestämde jag mig för att ta en ridtur på min prins idag och hade tänkt ut en detaljerad plan över hur jag skulle rida. Det gick suuperbra! Fick låna ett gummibett av Camilla då han varit lite svår att rida med vanliga bett, men det här funkade kanon. Fick perfekt kontakt med munnen utan att han blev släning med huvudet och han behöll den avslappnade skritten han har när jag rider med bettlöst. Så härlig känsla! 
Längtar redan tills nästa ridtur, nu kör vi. Långsam men bra igångsättning är planen. Grundkondis har K redan, utan tvekan. Idag blev skritt i nästan 40 minuter med fem steg trav, men mycket krav och jag trodde det skulle ta hårdare på han än vad det gjorde. Lite svett under hakan var allt han bjöd på när jag var nära döende..

Kommentarer
- Milla

Men va kul att de fungerade med bettet!! =D Hoppas de håller i sig ;) Syns imorgon bitti. Pöss

2015-09-03 @ 23:11:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna

Hanna
med Jimmy, Joppe & Junior
är ingenting utan er.