Att vara ärlig mot dig själv

 
Jag är inte alltid världens lyckligaste människa. Det finns stunder när jag nästan ger upp, när allting känns så jävla jobbigt. Ibland finns det inte ens någon speciell anledning till att jag känner så. Det kan dyka upp från tomma intet när jag minst anar det. Ena sekunden undrar man hur livet kunde bli så fantastiskt och sen nästa sekund ifrågasätta varför allt känns så tungt. 
 
Depression är ett känsligt ämne. Svårt att förstå sig på ibland. Jag visste inte att jag kunde vara "sjuk" i depression. Det tog många år att lista ut. Jag har perioder, eller episoder i mitt liv när det slår till. Vissa gånger igångtriggat av något som gjort mig arg, ledsen eller sorgsen.. Andra gånger kommer det när jag är som lyckligast. Jag har lärt mig att det inte går att förhindra eller förklara. Så jag har slutat försöka. Det är så mycket lättare att hantera när man accepterat vad det är. 
 
För att klara av dessa perioder har jag lärt mig vad som hjälper. Djuren är min terapi och får mitt hjärta att lätta varje dag. Men mitt allra största stöd är J. Han har lärt mig att det är okej att vara ledsen, vilket var ett stort steg för mig. Han finns där och lyssnar, utan att döma eller ifrågasätta varför när jag själv inte har någon aning.. 
Tack hjärtat, för att du är så fantastisk. Mitt allt. Min bästa vän. 
 

Kommentarer
- Milla

Kul å läsa lite nytt, även om de inte bara va glada ting du skrivet om. Kram ❤

Svar: Jimmy påminde mig och tyckte det var dags, hehe. Tack! Puss ❤
Hanna

2016-09-10 @ 00:59:17
- Mia

❤️❤️❤️❤️❤️

Svar: ❤️❤️
Hanna

2016-09-22 @ 23:23:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna

Hanna
med Jimmy, Joppe & Junior
är ingenting utan er.