...

Idag gick det riktigt dåligt. For till stallet och tänkte jobba med Kapten på ridplanen från marken. Försöka göra tillitsövningar och leka en lek som gör att han börjar följa efter mig och känna sig bekväm/trygg vid min sida. Men vi kom aldrig så långt. Det tog över en timme innan jag fick tag på honom i hagen, försökte med alla metoder jag läst om men ingenting funkade på så stor yta. Jag fick springa ihjäl mig och även fast han hade grimma på sig kom jag inte närmare än 10 meter. 
 
Efter en timme var han trött och svettig så han gav upp självmant. Vi gick upp till stallet och väl där inser jag att orken är totalt borta. Jag var blöt upp till midjan, trött, hungrig och hade tappat humöret helt. Visste att det inte alls var rätt tillfälle och känsla för att jobba med honom. 
 
Nu har jag fått i mig lite middag och en massa stöd från min kära sambo, så nu känns livet lite bättre. Vet att jag har mycket att jobba på i framtiden. Men att ge upp står inte på min lista. Vi behöver bara tid. Mycket tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna

Hanna
med Jimmy, Joppe & Junior
är ingenting utan er.