Lördagskvällsnöje..

 
Ja, i lördagskväll kring halv tio tog jag in hästarna. I och med att jag vänder mig om för att säga till Vinda och Dimorete som pep åt varandra, ser jag hur väggen mellan dom rör sig på tok för mycket när Vinda slänger bakändan mot den. Tittar lite närmare och inser att jag är tveksam att den håller ett dygn till. Ringer till min underbara man som kom ner på stört och direkt satte igång ett litet bygge. Så tillfälligt sitter det en trävägg mellan damerna. Trist, men säkerheten går alltid först och jag vill inte riskera att någon människa eller häst gör illa sig i mitt stall. Då får man bara hitta en provisorisk lösning tills man vet hur man ska göra om senare. 
 
 
Det saknas ett lysrör ovanför Dimorete's box sen innan, men nu fick jag lite mer bråttom att ordna upp ett eftersom gallret gör att det ligger ett litet mörker över hennes box nu. Men allt är mycket lugnare mellan damerna så vi är nöjda och glada ändå. 
 
Gjort en litet snabb skiss för att få min fina man att förstå hur min framtida vision för boxväggen ska bli sen. Putsad och klar vägg, dock med gummimatta på insidan boxarna, sen en stålställning med något så genomskinligt material som möjligt ungefär halva vägen upp till taket. Så ingen häst kommer åt att lägga över huvudet inne hos den andra. Synd bara att plexi är så satans dyrt... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna

Hanna
med Jimmy, Joppe & Junior
är ingenting utan er.