Helgsysslor avklarade

Jag vill börja detta inlägg med att be om ursäkt för bildkvalitén. Jag vet att den suger, men håll till godo. Ska försöka lösa mobilsituationen till något bättre snart... Måste förhandla med någon vänlig säljare först..
 
(300 balar senare..) Allt torrhö är härmed hämtat och inlastat på logen. Fullt blev det kan jag lova. Så härligt att gå in där nu för det luktar så sjukt gott och ser så mysigt ut. Funderar starkt på att övernatta där.   Nu är det bara halmbalar och hösilagebalar som ska komma hem, sen är vi helt redo inför en lång vinter. 
 
 
Byggde om hage tillsammans med Jimmy igår för att frigöra utrymme till en maskinhall. Mitt i hagflyttningen kom världens skur med regn för ett helt år samlat i en tiominutersskur, så vi gömde oss i stallet där Catta redan befann sig och var i full gång att klippa snyggingen Vinda. Jimmy hade sån tur att han fick hoppa in som medhjälpare. 
 
Mot kvällen började det likna något när J for varv på varv med traktorn på den nyuppgrävda grusplanen. 
 
Jo jag var iväg på bio med min kära mor under gårdagen också. Vi såg Hitta Doris. Den var bra men hade nog lite för höga förväntningar. Men värdet att få gå med mammsen på bio, äta godis före maten och känna sig lite mysig så där på en söndag var värt så mycket mer än filmen i sig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna

Hanna
med Jimmy, Joppe & Junior
är ingenting utan er.