Plantering

Även om jag är less på allt vad som har med plantering att göra efter att ha planterat 20.000 plant på jobbet, så är det en helt annan sak att plantera hemma. För några veckor sedan sådde jag små frön och NU....
 
 
Första dagarna var rent ut sagt smärtsamma. Jag hade förväntat mig att dom bara skulle dyka upp, gröna och fina, efter bara några timmar.. (Hm, man är inte lika smart på hemmaplan.) Men icke. Dagarna gick och inte ens ett litet tecken på att något låg där i jorden och grodde. Men nu jävlar, haha. Har planterat smultron och jordgubbsfrön, såklart. Jag tycker det ska vara gott, annars är det ingen mening.
 
Det ni ser på bilderna är alla mina små smultron som börjat komma upp. Jordgubbsplanten är lite långsammare och där har det kommit knappt 5 st små söta gröna. Åh, väx fortare så jag får smaka snart då! 

/Mvh Hanna, 5½ år 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna

Hanna
med Jimmy, Joppe & Junior
är ingenting utan er.