Ordning och reda!

Nu sitter man så klart och drömmer sig bort tills den dagen stallet är färdigt och vi får börja inreda där. Eftersom jag gärna vill att det ska vara ordning och reda i stallet har jag letat upp lite saker för att underlätta.
 
Vi börjar med Förvaringspåsar ifrån IKEA. Perfekt för att förvara täcken som inte används eller schabrak som man alltid har liggandes överallt. Storleken är ultimat, det som är rent förblir rent och det tar mycket mindre plats att förvara. Dom får du för 49,-/st och heter DIMPA.

Sen fortsätter vi med riktigt smarta Foderlådor (som egentligen är till för källsortering). I stallet jag stod i förrut skaffade dom såna här och det blev kanonbra eftersom man kan stapla dom på varandra och ändå komma åt fodret i alla. Sen finns det en plan yta att ställa grejer på. Perfekt!  Dom kommer också från IKEA och heter där SORTERA, jag kommer välja dom som rymmer 60liter och kostar 79,-/st.
Till dom har jag hittat smarta Etiketthållare som är självhäftande, perfekt att klistra på och bara byta ut lappen i när man byter foder. Annars blir det alltid silvertejp eller att man skriver direkt på lådan och det blir lätt kluddigt eller en massa klister kvar. Dom här har jag hittat på Clas Ohlson för 29,- och då är det 12st i varje, lappar följer med. Tror jag kommer köpa några extra, för det är alltid bra att ha till alla slags förvaringslådor.
Ha en bra fredag alla! Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna

Hanna
med Jimmy, Joppe & Junior
är ingenting utan er.