Val 2014

Alltså det är rent ut sagt smärtsamt att tänka på det här med valet 2014 som nu hörs på varenda radiokanal, tar över varenda tv-kanal och syns överallt. Jag är totalt ointresserad av politik till vardags, men just nu blev det tydligen en viktig grej eftersom det är första gången jag får rösta (fyllde 18år en månad efter förra valet). Klart jag kommer att rösta, bara för att jag kan och för då kan ingen komma i efterhand och säga "Men du röstade ju inte ens".
 
Varför är det ingen som skriver om partierna så man förstår? Inte konstigt att det går åt helvete. Man tror man vet vad dom menar, men så är det inte alls i slutändan. För svåra ord och för långa meningar. Men i vilket fall så har jag gjort några av dom här valkompasserna på nätet och det har blivit samma parti varje gång, samma parti som jag tänkte på från början. Har även luskat lite på partiernas hemsida. Får se om jag kommer någonstans med det här.. Börjar tydligen dra ihop sig nu. Vilken datum var det nu igen? Haha.
 
Någon borde skriva "Val 2014 för dummies" med enkel svenska och korta meningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna

Hanna
med Jimmy, Joppe & Junior
är ingenting utan er.