Sadelclinic på Hööks

Dagen började med att hästen fick nya skor och sen nöjt rusade ut i hagen. Sen så här på kvällskvisten for jag och Camilla in på Hööks för en sadelclinic. Det kändes som en viktig grej för mig då jag är totalt vilsen bland alla sadlar, olika märken, passform och så vidare. Clinicen gjorde mig mer förstående hur mycket och på vilket sätt sadlarna påverkar våra hästar. På ett sätt kändes det otroligt bra att få mera koll, samtidigt som det smärtade lite nu när man förstår hur mycket man utsatt vissa hästar för, med en så enkel grej som en felanpassad sadel. Men nu, är vi påväg mot bättring. När man själv kan ha lite mera koll :) 
 
 

Kommentarer
- Ereeka - småbarnsliv och träning

Åh vad synd att jag missade den! Visserligen har jag gått en del andra såna kurser, men det är alltid bra med extra kunskap.
Man törs nästan inte sätta sig på hästen igen xD

Svar: Haha, nä det var precis så jag kände.. Men det är bra kunskap och då kan man förbättra för hästen och det är ju bra! :)
Hanna

2014-02-18 @ 21:47:16
URL: http://ereeka.se
- Milla

De ska bli spännande å kolla hur våra egentligen ligger....

2014-02-18 @ 22:40:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna

Hanna
med Jimmy, Joppe & Junior
är ingenting utan er.