Installning!

Ja, igår blev det invigning av stallet då hästarna fick komma in för natten för första gången. Det skulle vara himla kallt på natten så vi ville gärna ha dom inne, vilket funkade då vi fått upp boxinredning i båda boxarna och dessutom hunnit hämta spån. Var ivrig som en 3-åring på julaftonsmorgon imorse för att komma upp och ut i stallet för att släppa ut hästarna och kolla hur dom haft det. Dock var jag redo strax före sju, och va tvungen att vänta en hel timme innan jag fick gå ner då Camilla också kom :) 
 
 
Dom verkade ha haft det rätt bra. Kapten hade såklart trampat runt lite, men det är inget ovanligt. Kommer kanske ta ungefär 5-6 nätter innan han har lugnat ner sig. Nu snart ska jag springa ner i stallet igen för att lämna ett annat stalltäcke och försöka mig på att hänga upp en termometer. Längtar redan! Pusshej

Kommentarer
- Maya

Kul. Synd jag inte törs titta in

2014-09-26 @ 00:48:08
URL: http://mayasblogg.net
- Sofia

Jättefint! Hur gjorde ni med jordning/potensialutjämning av plattan?

Svar: Tack! All armering i plattan är ihopsvetsat, sen har vi en "armeringspinne" som går upp ovanför plattan som ska jordas i elcentralen. Om det var det du menade? :)
Hanna

2014-09-29 @ 11:05:06
- Ereeka

Åh vad mysigt det blir!! :)

2014-10-28 @ 15:18:55
URL: http://ereeka.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna

Hanna
med Jimmy, Joppe & Junior
är ingenting utan er.