Konstaplar med makt.

 
På väg till jobbet stannade jag på mitt vanliga ställe för att handla snus, den affären råkar även sälja mat och diverse annat. Där träffade jag på två väldigt trevliga och skämtsamma konstaplar som hade stannat för frukost. Vi hade en rätt underhållande konversation..
 
Jag: Kan man verkligen äta hamburgare till frukost när man är polis? 
Konstapel 1: Varför skulle man inte kunna? 
Jag: Tänkte att det kan bli tungt att springa efter bovar då..
Konstapel 1: Aha, men vi springer aldrig efter bovarna. Vi kör upp med bilen och nockar ner dom med bildörren i förbifarten.
Konstapel 2: Ja, vi kör varannan gång och den som missar får skrubba den andra's skor eller något annat skitgöra.
Jag: Haha, det hade jag velat se..
Konstapel 1: Du är varmt välkommen att följa med oss en sväng. 
Jag: Tack för erbjudandet, men vissa av oss har faktiskt ett jobb att sköta.
Konstapel 1: Föredrar du verkligen jobb framför att åka polisbil? 
Jag: Alla gånger, oavsett ärende. 
Konstapel 2: Är du säker? Erbjudandet står kvar..
Jag: Har ni en arresteringsorder på mig så ni försöker lura in mig till polisstationen? 
Konstapel 1: Nej, men kan snabbt fixa en. 
 
Vid det här laget hade personen bakom kassan börjat skratta och jag hade fått betala min snus.
 
Jag: Då smiter jag nu, så jag är borta innan ni hunnit svälja burgarna. 
Konstapel 1: Bäst det så vi inte burar in dig för ovälkomna dietist-råd och vägran att följa med i polisbil. 

Kommentarer
- Milla

Men hahaha, vadå polisragg!!?

2015-04-16 @ 23:19:10
- Maya

Haha

2015-04-17 @ 02:15:32
URL: http://mayasblogg.net
- Anonym

haha underbart!

2015-04-23 @ 20:37:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna

Hanna
med Jimmy, Joppe & Junior
är ingenting utan er.