SNÖSTORM ❄

Haft två saker att göra idag: rida och att kolla på hoppträning. Skönt! För en gångs skull slippa stressa, ta en rejäl sovmorgon och verkligen slappna av. Ridturen blev dock inte lika mysig som jag tänkt mig... 

Tog bara på mig väst, ridbyxor och stövlar eftersom det nästan var plusgrader och solsken ute när jag gick ner till stallet. Blåste lite lätt. 


Tog med lille Kapten in och gjorde iordning han. Sen när vi kommer ut hade det börjat snöa lite lätt. Men okej tänkte jag, vi tar en liten sväng med mest skog så slipper vi åtminstone blåsten. Helt jävla plötsligt, mitt i ridturen, blir det full jävla snöstorm. Jag såg inte ett jävla skit så Kapten fick hitta hem åt oss. Han travade i ett väldigt behagligt tempo med tanke på vädret och stannade bara en gång när vi fick möte av två filurer som var ute på promenad mitt i stormen. 


Som tur är tog vi oss hem, dock en aning kall. Sen när jag tagit av K alla grejerna, slängt på han ett täcke och kommer ut så är det såklart jättefint väder igen. Suck. Vädergudarna ville nog att vi skulle frysa lite idag. Tackar! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna

Hanna
med Jimmy, Joppe & Junior
är ingenting utan er.