25 JUNI 2015

Dagarna bara flyter iväg. Det är redan slutet på Juni, mitt i sommarn (?). Vad händer? Vart gör jag av alla timmar? Tänk om allt man behövde var tre timmars sömn per dygn, va mycket mer man skulle hinna med.
 
Hästarna går på betet och luktar supergott, en blandning av Skillingaryds hästsalva och gräsmule. Försöker snusa så ofta jag orkar och kan på min skrutt, han är så jävla lättsam nu när han till och med kommer fram till mig varje gång jag besöker hans lilla gräsparadis. Han har också klarat sig rätt bra från kusar än. Sen håller han än så länge ett fint mått på betesmage, inget överdrivet. Vilket är skönt. Så allt på hästfronten är toppen, finns absolut ingenting att klaga på.
 
Hemma lever livet vidare med mannen och hundarna. Jag har ingen semester i år så passar på att vara ute så mycket som möjligt. Tänker inte vara blekast på kontoret bara för att jag jobbar. Mannen går snart på semester, då blir det extra skönt att man bara jobbar halvdagar. Börjar jag klockan sju kan jag vara hemma till halvett och kanske stranda lite med han ändå. Det vore härligt med tanke på hur extremt lite "Vi-tid" vi fick förra sommarn.
 
Stallet är i målningsstadiet på utsidan, blir kanske någon bild när vi målat färdigt. Är inte så duktig på att uppdatera här inne känner jag. Borde uppdatera mera, är så himla kul att gå tillbaka och kolla vad vi gjort.  Men, vi ska i alla fall ta tag i boxarna snart. Vi har insett att det inte är hållbart som vi byggt, så alla boxarna ska rivas och byggas upp i trä istället. Vi har lite planer och jag tror till 110% på att det kommer bli skitsnyggt. Allt jag begär är att försöka hålla det så öppet, ljust och luftigt som möjligt.
 
Nu blev det långt.. Men återkommer väl. Kanske om ett tag, eller så :) Puss.
 
Väntar tålmodigt på att mitt körsbärsträd och äpppelträden ska slå ut. Det är så vackert då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna

Hanna
med Jimmy, Joppe & Junior
är ingenting utan er.