Lingonsylt!

Igår tog jag och gubben ledigt från livet en timme för att plocka lingon. Så otroligt skönt att kunna gå fem minuter ifrån huset och där har vi värsta skogsparadiset. En massa sköna stigar, bärplockningsmöjligheter och skoterleder. Vi lyckades plocka cirka åtta liter under den där timmen och jag var supernöjd, fram tills dess att det var dags för rensning.. Då insåg jag hur mycket åtta liter är..

Under tiden tittade jag på det enda programmet jag lyckats börja följa än.. Bonde söker fru, och inte nog med det så fick vi finsällskap av Catta. Väldigt trevligt! Lite skillnad att titta med henne som är lika engagerad som mig än med gubben som mest sitter med telefonen i högsta hugg under hela programmet.

Nu ska jag göra ett sista ryck på jobbet innan jag får fara hem.. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna

Hanna
med Jimmy, Joppe & Junior
är ingenting utan er.