Fredag men känns som måndag.

Hej! Jag är nu tillbaka på jobbet, även fast jag egentligen kanske borde varit hemma även idag. Det är fullständigt kaos på jobbet så kände mig tvungen att komma tillbaka idag. 346 mejl låg och väntade på mig i inkorgen när jag dök upp vid sjutiden imorse, pjuuh.
 
I alla fall, det har kommit en del hösilage och vi har lyckats få upp ett galler i stallet. Jag kunde inte hålla mig när gallret satt uppe i Kapten's box utan tog och spånade direkt. Vi väntar dock fortfarande på att dom andra gallren ska torka och så har jag faktiskt ett sista kvar att måla. Ska sätta igång med det direkt efter jobbet idag och förhoppningsvis kan alla vara uppskruvad tills lördagkväll.

Installning är vi mer är redo för nu, speciellt Kapten som står vid ingången till hagen så fort jag är nere vid stallet och stannar vid sin box varje gång vi passerar den. Ska bli så skönt att få stalla in han. På slutet har han varit väldigt trött på ögonen och somnat nästan direkt varje gång han får stå på stallgången. Stackars bubben, hehe.
 
Även om vi fortfarande har mycket att göra varje dag nu så försöker jag få ner tempot lite oftare. Bara att få mysa i soffan på kvällarna hela familjen hör inte till vardagen direkt. Häromdagen tog vi helt paus och stannade i soffan hela kvällen efter middagen. Det var udda, tiden gick långsamt men det var ändå såå skönt. Att få slappna av lite! Klart grisarna ska ligga tätt intill då...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna

Hanna
med Jimmy, Joppe & Junior
är ingenting utan er.