Livet just nu..

Igår dök hästmassören upp och kollade igenom hela Kapten. Ryggen var bra, lite störd av en för tight sadel, det var allt. Han hade musklat sig mer än jag trodde, så nu ska sadeln in hos sadelmakaren för att ställas ut så kommer allt bli bra igen. Tills dess blir det barbacka, vilket är bra för balansen... Hehe.
 
Det kändes verkligen toppen då han fick mycket beröm för fina muskler och att han i övrigt är jättefin i kroppen för att vara så gammal. Svårt att förstå att han faktiskt är 18 år gammal. Känns inte alls så. Men någonting verkar man ha gjort rätt när han fick så fint beröm. Skönt att veta! Min pigga fina skrutt.

Min kära man var så snäll och hjälpte mig plocka ner lite mer staket igår. Tyvärr hade stolparna redan hunnit bli lite glapp och vinglig av tyngden från brädorna, men några slag på varje stolpe ordnade det värsta. Nu är det bara en kort bit närmast huset kvar, sen får brädorna bakom balarna vara kvar så Jimmy inte kör en bal rätt genom tråden i vinter.

Dagen igår alltså, den var verkligen toppen. Och idag, det är måndag men jag har ändå ett litet leende på läpparna. Allting löser sig, alltid. Började morgonen när det fortfarande var mörkt, släppte ut lite hästar, mockade och fick sen tillbringa lite kvalitetstid med gubben innan vi båda skulle åka på jobbet. Det händer aldrig annars. Livet just nu, känns så sjukt bra. Just idag i alla fall.  Pusshej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna

Hanna
med Jimmy, Joppe & Junior
är ingenting utan er.