Sammanfattning, puss.

 
Ja, vardagslivet rullar på utan att man märker det. Jobb, häst, gårdsstök, pulkaåkning, mys och så börjar allt om. Jag har premiäråkt Jimmy's senast införskaffade traktor, vet inte om jag blev nå gladare för det, haha. Har fortfarande känslan av att den är onödigt stor och var onödigt dyr när vi redan hade traktorer så det räckte.  
 
Vi har byggt ett Fort Knox runt Vinda's lunchgrind eftersom hon senaste perioden har öpnat grinden själv och serverats lunch ett par timmar i förväg, vilket minskar värdet på grinden drastiskt. Sen råkade vi få hål på vattenblandaren i stallet också, så blött blev det. Men snabbt fixat som tur var!
 
Robban och jag fortsätter jobba på med grunderna, har börjat lägga in galopp lite mer ofta för att jobba upp lite muskler och få han att förstå galoppskänkeln. Alltså nu kör vi en eller två galopptillfällen per vecka och alltid på samma ställe (då det är enda stället han förknippar med galopp än så länge). Jag tror mig se lite annorlunda kroppsform på han, eller så är det önsketänkande.. Haha. 
 
Allt flyter på så bra, det går knappt förklara. Den härliga snön med lagom temperatur, känslan/gemenskapen i stallet är fantastiskt och dagarna blir ljusare nu vilket betyder mer "gratis" energi. Love life helt enkelt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna

Hanna
med Jimmy, Joppe & Junior
är ingenting utan er.