SUPERLYCKA!

Avslutade gårdagen på absolut bästa jävla sätt. Närmare halv nio möttes jag och Catta för en kvällstur med hästarna. Den började inte toppen då Catta valde ett bett som Vinda inte var så nöjd med längre, trots att hon gått fint på det tidigare. Men efter lite genomgång i ridningen gick det bättre och det slutade med en långrunda. Det var så otroligt härligt väder, lagom kallt, allt gnistrade och månskenet strålade så vi knappt behövde pannlampan på. 
 
Efter långa sträckor på väg med arbetstrav och lite snabbare tempo dyk vi in i skogen för att avsluta på mysigaste sätt. Stigen mynnade ut på en äng med orörd pudersnö som nästan gick upp till magen på hästarna. DÄR och DÅ kom första galoppen! Helt fantastiskt! Lugn och rytmisk galopp, två olika fattningar. Robbans första galopp med ryttare på ryggen. När vi nästan var hemma efter en långtur, han var både trött och svettig, men ändå fattade galopp i snön. Det var helt ofattbart härligt! Jag blev alldeles superlycklig och öste beröm över han. Nöjdare än någonsin tog vi oss tillbaka in i skogen för att skritta resten av vägen hem och drog även på oss lite snö innan vi kom tillbaka till stallet.. Åh, det där kommer jag leva länge på.. Precis vad jag behövde nu. 
 
(Här är alltså Catta och Vinda, men både jag och Robban ångade rätt mycket, haha) 

Kommentarer
- Mia

Duktiga duktiga duktiga NI!! Vi måste ut på äventyr snart igen!!

Svar: Tack stumpan! Ja det måste vi verkligen 😁 Puss
Hanna

2016-01-26 @ 10:36:25
URL: http://miaragnarsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna

Hanna
med Jimmy, Joppe & Junior
är ingenting utan er.