HÖST!

Ja det är höst! Men hur gick det till? Nyss var det försommar och vi hade precis fått veta att vi ska bli föräldrar, hästarna hade precis gått på bete och livet bara bjöd på en massa sköna dagar. 
 
Nu har vi bara 69 dagar kvar till beräknat förlossningsdatum av vår lilla knodd, helt galet. 16 November kändes så avlägset, men nu är vi snart där. Magen växer så det knakar för att göra plats till vildingen som finns där inne och jag har fått lugna ner mig. En "heldag" för mig är cirka tre timmars aktivitet, sen måste tjockisen vila..
 
 
Hästarna är äntligen hemma igen, vilket har lugnat mitt inre lite. Jag får se min älskade kuse från huset igen och kan gå ner för att snusa mule utan ansträngning nu. Så skönt! 
 
Det händer mycket annat som att vi till exempel fortsätter att bygga lite på stallet, vindskydd, foderbord, förbereder inför nästa vår och för att klara av vintern så smidigt som möjligt tillsammans med en ny familjemedlem.. Tyvärr så har vi fått säga hejdå till en annan också.. Lilla geten Doris hade varit sjuk en tid, vi trodde att hon kanske skulle kunna leva ett fullgott liv ändå men vi hade fel. Vi fick snabbt fatta ett beslut och hur sorgsen man än är över såna tunga beslut, är det viktigt att inte vara egoistisk. Djuren ska aldrig behöva lida. 
Sov gott lilla hjärtat. Att du kunde komma att betyda så mycket på så kort tid. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna

Hanna
med Jimmy, Joppe & Junior
är ingenting utan er.